søndag 3. januar 2010

Klar for hverdagen igjen...


Da er siste rest av ferie brukt opp og man skal begynne å gjøre seg klar til hverdagen igjen. Denne helgen har vært stille og rolig med litt uteaktiviteter og rydding i heimen. Hos oss er nemlig jula borte så snart vi runder det nye året. Eldstemann har bursdag allerede 10. januar så da er det greit å være ferdig med å rydde huset til det skal være nok en feiring. Her i huset har vi nemlig 4 bursdager fra 30. november til 18. februar så det går i ett.

Etter å ha ryddet julepynt i esker og poser var det utrolig deilig å ta bilen bort til Greverud golfbane for en skitur i friske -13 grader. Jeg er ikke ofte på ski, men nå tenkte jeg at jeg virkelig skulle slå til. Det var igrunnen ikke noen god følelse at jeg allerede etter ca 500 meter begynt å bli småsliten i armene (har vel ikke gått en skikkelig skitur på 10 år), men jeg gikk på med friskt mot. Siden jeg ikke er så godt kjent med løypene ble første runde på ca 10 minutter og det var jo litt kort så da for jeg avgårde for en ny runde. Når jeg fortsatt ikke så noe til golfbanen etter 1 time tenkte jeg det var lurt å høre hvor jeg var, da viste det seg at jeg var på god tur mot Fløisbonn - noe selv jeg skjønte var helt feil!!! Da var det bare å snu og ta fatt på veien tilbake. Det ble en tur på 1 time og 23 minutter (det var like før mannen min sendte ut savnetmelding siden jeg bare skulle ut på en liten timestur) og i -13 grader så ble den også nokså kald. Men, nå har jeg ruten i hodet og er klar for flere turer på ski i vinter :-) (Bildet er Lukas og bestefar på ski påsken 09!)

                                                                                                                                                                                                                         
Nå er det nok på tide å gjøre seg klar for senga. Ønsker alle en fin første uke i 2010!


2 kommentarer:

  1. pappa4/1/10

    Det kaller jeg en MEGET tøff start på skiaktiviteten 2010, Anett! Er spent på om du følger opp dette.

    SvarSlett
  2. Anonym6/1/10

    Hei og hå!! Ser ut som om du er godt i gang med nyåret og opp til flere bursdagsfeiringer!!!! Lykke til med alle!!! Vil nå bare igjen takke for supre dager hos dere!! Her er det tilbake til virkeligheten og jobb!! Virker veldig bra på min nye arb.plass med masse spennende og nye utfordringer!! Vi snakkes om ikke så alt for lenge da! Klem Tine

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥