fredag 1. januar 2010

Julefred og nyttårsfeiring...




Først og fremst Godt Nyttår til dere som er innom her!

Jeg må virkelig si at denne julen har gått fort. Det har vært en helt super julefeiring med hele 2 ukers ferie. Men, selv om det er helt herlig med ferie blir det også greit å begynne å jobbe igjen. Jeg tror det nye året kan bringe mange spennende prosjekter på jobb.





På onsdag kom våre venner fra Gjøvik nedover. Det spøkte for besøket en stund da minstejenta fikk halsinfeksjon bare etpar dager før de skulle komme, men formen steg og de tok turen nedover likevel - gudskjelov. Med seg hadde de en fantastisk "goodiebag" med deilig ost, en aprikoschutney, vin, pepperkaker, nydelig eggelikør og bursdagsgave til meg. Bursdagsgaven var en lekker hjemmestrikket vest fra Tine - den er bare så kul og skal brukes første dag på jobb etter ferien :-) Ellers ble kvelden rolig og hyggelig med masse skravling...



Nyttårsbordet ble pyntet tidlig og her hadde jeg fått noen tips fra Follo-TV. Jeg hadde sort duk under og en hvit løper med sølvdetaljer (som ble kjøpt til halv pris på Nille) oppå. Jeg kjøpte hvite tulipaner som ble fordelt i små vaser og en eføy for å få litt mer grønt på bordet. Trollhasselen kom til nytte denne kvelden også med samme pynt som på julaften. Dessuten fikk jeg brukt den nydelige lystestaken i krystall som jeg fikk av min tante til jul og på Nille kjøpte jeg noen ekstra t-lysestaker i sølv som passet perfekt til resten av pynten. 



Kalkunen ble veldig god og siden vertinnen hadde glemt dessert var det helt supert at våre gode naboer kom bort med en helt rå sjokoladekake! Med små og store var vi 12 stykker og det ble en ordentlig livat feiring! Det var kun en liten tass som klarte å komme seg våken over til det nye året og han storkoste seg (selv om dagen i dag har vært full av raseriutbrudd)!












I dag har det vært en deilig dag som vi stort sett har tilbrakt ute. Gjestene dro etter en lang og sen frokost. Ingen følte for å lage middag i dag så da ble det sushi og i kveld skal vi se "Ringenes Herre - 2 tårn" og bare slappe av.



Med et bilde av den blå timen ønsker jeg alle en fin inngang til det nye året!





2 kommentarer:

  1. bestefar1/1/10

    Godt nytt år til dere. Det har blitt mange svært hyggelige besøk hos dere i år, også.Veldig fint å følge med på aktivitetene deres på bloggen. Nå begynner du jo å puste Martin i ryggen med familieakt., Anett!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥