søndag 28. februar 2010

Nytt kjøkken?



Ja, nå er det lenge siden jeg har blogget gitt - og det har sine grunner. Som nevnt i forrige innlegg har vinduskarmene her i huset skreket etter maling og nå orket jeg ikke høre på de mer så nå brukte jeg min "vinterferie" på å male, male og atter male.


Jeg hadde heldigvis god hjelp av mamma til malingen og godt selskap av Janicke. Dessuten måtte mannen trå til for å montere skjenken fra Jysk som var på salg til kr. 1500,-, det måtte tre kloke hoder og 3 hele timer til for å få den sammen! Men, skjenken ble kjempefin og når jeg har fått kjøpt nye knotter blir den perfekt - akkurat slik jeg hadde tenkt det :-)


Og tenk - nå fikk jeg endelig opp gardinene jeg fikk av mamma til bursdagen min og de ble supre, er litt usikker på om de skal henges opp slik, men jeg får prøve meg frem. På Jysk hadde de også salg på denne klokken og en flettekurv til tomflasker.


Det er dessverre fortsatt endel mørke karmer igjen i huset, men de blir nok ikke malt med en gang (siden mannen fortsatt ikke hører at de roper etter maling). Men, før sommeren skal også de få et strøk eller tre med kosten. Trappen får vi hyre inn profesjonelle til å ta - selv om jeg begynner å bli ganske dreven...


Det vil komme flere bilder fra kjøkkenet etterhvert.

Ellers har vi hatt en herlig helg med våre gode venner fra Gjøvik i helgen. Vi dro oppover på fredag i et skikkelig snøvær og det fortsatte jammen gjennom HELE helgen, men det hindret oss ikke i en tur i akebakken med nybakte boller og varm drikke. Ungene storkoste seg i en hel time, men da ble vi så kalde at det var greit å komme seg hjem. På lørdags kveld spilte vi Monopol City som var skikkelig morsomt. Det tok timesvis og jeg vant ikke (det gjorde fjortisen), men artig var det. Vi dro hjem i formiddag og slapp unna ALL kø så vi var nok heldige :-) Tusen takk for en super helg med nydelig mat Tine og Geir!!!

Bildet er lånt fra Tine...

Håper alle får en rolig start på uken etter at mange har hatt noen deilige fridager og god ferie til dere som begynner ferien nå!


3 kommentarer:

  1. Anonym28/2/10

    Såå fint det ble!!! Utrolig hvor lite som skal til for å gjøre det mye lysere. Gardinen er jo bare lekker!!!! Gleder meg til å se resten!!

    Takk for en koselig helg! Ser frem til neste gang! Ha en fin uke på jobb!!

    Klem Tine

    SvarSlett
  2. Jeg slenger meg på Tine her, gardinene er super fine og kjøkkenet ble så lyst og fint!!!
    Det er i grunnen ganske rart at Morten ikke kan høre at de andre karmene skriker.... Jeg hører det jo helt opp til meg ;-)))) Hi hi hi...

    Klem Janicke :-)

    SvarSlett
  3. Hei på deg :) kjempe koselig blogg du har, og et vakkert hjem med en flott familie :) Nyydelige gardiner dei likte meg veldig godt. Håper du tar turin innom min blogg også..kanskje du vil følge min ;) Ha en fin søndagskveld, og hilsen kommer fra
    Ann-Christin.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥