mandag 22. februar 2010

Soveromslykke...



Ja, nå trodde dere vel det skulle komme en saftig historie fra soverommet, men så "heldige" er dere nok ikke. I sommer var jeg så lei av kjedelige vegger, upraktiske skap og ellers et utrolig trist soverom, så da var det frem med malekost og tapetseringssaker!
 

I Sverige fant jeg denne nydelig tapeten. Herlige magnolier! Den var ikke så dyr heller :-) Det ble jeg som måtte tapesere da jeg etter kort tid sendte mannen ned igjen etter et tafatt forsøk på å hjelpe til. Noen ganger er det helt greit å vært "litt" mindre enn de andre :-) Vi er ikke helt ferdige enda, må tapetsere den ene døren til skyvedørsgarderoben, male taket hvitt og kjøpe ny seng og nattbord, men det blir når vi har vunnet i lotto...


Det vanskeligste var å finne lampe. Hvor i all verden finner man er fin lampe til soverommet? Ikke på "Lampehuset" ihvertfall. En venninne av meg har denne lampen som er designet av Tord Boontje og den er så utrolig kul. Du kjøper hele ark der du må klippe ut metallet. Så former du det som du vil rundt en stor lyspære - artig? Den gir et varmt og fint lys og er kjøpt på ROOM i Oslo.

 

Etter en runde på IKEA var bildene som har ligget i bildeboksen i 7 år rammet inn og plassert på smale hyller. Vi er egentlig ganske flinke til å fremkalle bilder, men hvor i all verden skal vi gjøre av alle sammen? Har prøvd meg på album, men det har jeg gitt opp. I det siste har vi begynt å lage album via nett til bestemødre og fedre med bilder fra årets begivenheter som bursdager, ferie etc., men en dag når jeg får kjempegod tid skal jeg lage album - helt sant...

Del 2 av soverommet blir vist når vi er HELT ferdige - det kan ta 3 måneder eller 3 år - time will show...

Nå nærmer det seg noen fridager og da skal vinduskarmene på  kjøkkenet til pers, mamma har tilbudt seg å hjelpe til og det tror jeg kanskje jeg skal benytte meg av. Hyggelig med selskap og deilig med noen ekstra hender. Nå har jeg også funnet en veldig fin kjøpmannsdisk på JYSK som attpåtil er på salg så da blir det shopping på onsdag...

God vinterferie til de som har det og stå på til de som ikke har det!

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥