søndag 20. januar 2013

Ikke vår i heimen enda...


Etter at julen ble fjernet for flere uker siden ble både hjem og butikker samfart etter noe
som kunne erstatte nisser og julestæsj. På Home & Cottage fant jeg disse søte
 stjernelysfatene i zink til 70%. Sammen med lyshus fra Skeidar og
Kid, lyslykter fra Kremmerhuset, trådkurv fra Bloomingville
og en stor lykt fra H&C ble skjenken på kjøkkenet
akkurat passe vinterlig og lun. Kastanjene 
plukket jeg med meg fra festningen
i Fredrikstad. Mens guttene
klatret på kanoner gikk
mor og plukket
kastanjer


Her har nemlig ikke
våren gjort sitt  inntog riktig
enda. Men, det er nok ikke så lenge
til perleblomster, tulipaner i vårlige farger
og sarte pasteller inntar heimen også her. Enn
lenge skal levende lys og vinterpynt få stå fremme her!


14 kommentarer:

  1. Her var det masse fint!
    Ønsker deg en fin søndag og ei ny fin uke:)

    SvarSlett
  2. For en koselig og stemningsfull kjøkkenskjenk! Mye fint du har pyntet med. Har både lysglassene fra kremmerhuset og det ene sinkhuset selv. Det er ekstra godt med lys nå i mørketiden. Men imorgen er det faktisk en måned siden solen snudde og vi går mot lysere tider. Jeg har heller ikke funnet frem "våren" enda. Vinteren skal få være på besøk enda litt til.

    Ønsker deg en deilig søndagskveld :-)

    Klem Katrine

    SvarSlett
  3. Så koselige bilder :)
    Elsker levende lys, storforbruker.....ute og inne :)

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. Fine bilder! Jeg gleder meg til å treffe deg i Haugesund!
    Jeg lurer på hvor skal dere bo? Hvis det er på hotell det blir koselig og bo i samme sted.

    Klem,
    Vicky

    SvarSlett
  5. Anonym20/1/13

    Godt det ikkje bare er hos meg,siden det forsatt er vinter så synest eg vinterlig pynt er så fint:)elsker å pynte etter årstidene!
    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Anonym20/1/13

    Gløymde å sei at det var fine bilder med fine pynt:)

    SvarSlett
  7. Ja her er det også vinterpyntet;) Liker denne vinteren;)) Selv om perleblomster er lekkert og jeg gjerne skulle ha hatt noen sammens med de to snømennene som står igjen frem til påske;)
    Lekkert og kastanjene er kjempefine;)

    Klem fra Ann-mari

    SvarSlett
  8. Så masse fine ting du har pyntet med. Det er så koselig å finne noen nye ting etter all julepynten! Ha ei god uke! Klem fra Nina

    SvarSlett
  9. Hei på deg:)

    Tusen tusen takk for kjempekoselig kommentar hos meg, eg blir så glad:)
    Så fine bilder du har med kjempe masse fin pynt. Diggar glaslykta di, den var knallfin:)
    Fin ny veke til deg:)
    Klems Evelyn:)

    SvarSlett
  10. Så fine bilder du tar. nydelig pynt.
    Klem

    SvarSlett
  11. Fortsatt fint med vinterpynt ja:)
    Er jo langti fra vår enda... her er det maaaange minus i dag igjen:(

    FLott pynt hos deg, herlig med litt nytt:)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  12. Ja etter jula er det gjerne sånn, men ofte er det: Åj den var fin, hvor kan jeg ha den tro....Altså hvor er det plass hjemme, hehe!:)
    Ha en fin ny ukestart!
    Klem :)

    SvarSlett
  13. Fiint som alltid hos deg!
    Jeg klarer ikke å pynte jeg, syns ting fort ser rotete ut, men kanskje det bare er i hodet mitt.. hahaha!

    Fineste mandagen ønskes deg!
    Jeg starter uken med masse alenetid, da mannen er bortreist - deilig! Bare masse kos med meg og Nala.

    klem

    SvarSlett
  14. DU fikser og mikser til de nydligste utstillinger i hjemmet ditt.
    En fryd for øye alt sammen.
    Desverre har du rett i at det ikkje er vår helt endå, hi hi. men ingen grunn til å klage da vi har rekord i flotte vinterdager, ingen vind bare sol og klart kaldt vintervær.
    Har vært på isen hver ettermiddag og gått utallige turer med hunden- det er jo virkelig flott, men vårn er sykt velkommen hos meg.
    Dere har gjerne snø på østlandet så gjør det mulig å gå på ski også?, satser på en fjelltur i vinterferien så ungene ikkje glemmer ut hvilken nasjon de hører til-(skinasjonen).
    Ellers går dagene i rutiner her også, trening stevner, middager, lekser og klubb.
    Da er jo alt som det bør være.
    Håper dine dager danser seg av sted med latter og glede, for der du er er det nok lite surmuling.
    Ønsker deg fortsatt en flott dag.
    Klem fra karianne

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥