søndag 2. mai 2010

Fullt hus og stormende jubel!!!



Dette har vært litt av en helg, med full pine fra første helgeminutt. Nabokona fikk det plutselig for seg at hun skulle på jentetur til København så da ble Roar gressenkemann HELE helgen. Da må jo bare naboene trå til å avlaste mannen. Så klokka 17 på fredag fyltes huset av store og små. Vi hadde besøk av bestemor, bestefar, nabomann og 2 barn, med resten av oss ble det 10 glade mennesker som inntok hjemmelaget pizza...


Lørdag morgen var det fortsatt endel mennesker her, men da var de små i flertall. Mens noen dro i bursdag, andre dro for å se på en gal pappa som løpte råskinnet (du kan se film her), dro mor på trening :-)


Min store drøm har jo vært å ha en ekte lounge på verandaen og for litt siden ble den innkjøpt. Har kikket på veldig mange, men de har enten vært for små eller for dyre. Denne fant vi på Bohus på Vinterbro til en overkommelig pris. Nå fikk jeg endelig foreviget loungen i strålende sol med nyplantede epletrær og en søt blomst... 


For å få gjort alt klart ble ungene sendt sammen med pappa på Hurlumheihuset (som for meg er den høyeste grad av tortur), mens jeg fikk meg en skikkelig spinningtime. Etterpå gikk turen til BoGrønt i Drøbak hvor det ble kjøpt inn god jord, etpar små blomster og en lyslykt.


Jeg har vært så "lur" at jeg absolutt MÅTTE ha søyleepletrær på verandaen. De tar liten plass, blomstrer fint, men det har vel bare såvidt vært et lite tegn til et kart på trærne på 2 år! Nå har jeg kjøpt nye 50 liters potter på Bohus, de har fått ny og fin jord så i år håper jeg å kunne høste ihvertfall 2 epler fra det ene treet (det andre er nemlig prydeple). Er det noen som har erfaring og kanskje noen tips til meg om søyleepletrær? Jeg har et som heter "Maypole" og et som heter "Flamenco".


Jeg synes Magnolia er så nydelig og for en ukes tid siden kom mannen hjem og hadde kjøpt et kjempefint tre til meg, dus rosa og hvitt. I påvente av planering av plen og utrulling av ferdigplen (som kanskje skjer i løpet av måneden) får Magnoliaen stå i en stor potte sålenge...

Nå er mor klar for sol og sommer i den nye loungen med en deilig Mojito :-)

9 kommentarer:

  1. ..mangler bare noen varmegrader....

    SvarSlett
  2. Anonym2/5/10

    Wow, så flott det her var da;) Gleder meg virkelig til å besøke dere og se det "live"!! Vi gleder oss masse til å se dere...godt det ikke er så lenge til nå!! Tenker vi må ta litt ost og vin en av kvelden....dette var jo suksess sist;)

    I dag har endelig finværet kommet hit å..så i dag har vi virkelig fått shinet uterommet!! Herlig....mangler bare litt i staudebedet nå og noen flotte blomster i de siste krukkene mine, så blir det så bra!!

    Kos dere masse i den nye loungen!!

    Klem Tine

    SvarSlett
  3. Høres ut som en deilig avslutning på en hektisk helg :) Kos deg!

    Nydelig lounge -er sååå lekkert! Likte lykten også kjempegodt..

    Nyt kvelden.


    Tove

    SvarSlett
  4. Anonym2/5/10

    Dermed er det blitt flere Magnoliaer rundt oss ; )
    Hva slags er din da?

    SvarSlett
  5. For en fin sitteplass! :) Det blir nok mange koslige stunder der i sommer.

    Ha en fin dag :)
    Klemmer :)

    SvarSlett
  6. Takk for pass av mann og barn :-) Køben var fantastisk!! Dit må du og jeg reise en gang :-)

    Uteplassen deres har blitt veldig fin!! Jeg gleder meg til mange, og lange kvelder til sommeren :-))

    Klem fra Janicke

    SvarSlett
  7. Her var det masse fint:) legger meg til som følger...Klem

    SvarSlett
  8. Flott uteplass! :) Håper du får nyte den masse i sommer :)

    Godklem

    SvarSlett
  9. Lisbeth4/5/10

    Tusen takk for gaven fra give away. Fikk den i dag. Var spent på hva som ville komme. Tusen takk! Lisbeth

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥