fredag 13. mai 2011

Såtid...























Jeg har som jeg har nevnt før dessverre ikke grønne fingre. Men, jeg gir aldri opp drømmen om å ha en lekker, blomstrende hage. Og tenk, i år har jeg til og med fått plantet noen frø, og nå har de begynt å spire! Jeg er overlykkelig!!! For gavekortet jeg vant hos Lotta fikk jeg også kjøpt noen blomsterskilt som nå pryder urtekassene på terrassen. Jeg har plantet både plukksalat, gressløk, persille, erteblomster og noe annet jeg ikker er sikker på hva er :-) Minstemann syntes det var artig å hjelpe til helt til han fant ut at han heller skulle dusje i vannsprederen...

















Her er noen bilder fra resten av hagen. De nydelige lilla, fløyesmyke blomstene har jeg fått avleggere av av min mamma, jeg aner ikke hva de heter, men skjønne er de. Nå er også kirsebærtreet i full blomst. Jeg har aldri rukket å smake på bærene før fuglene har tatt de, men blomstene er ihvertfall fine ;-)

Siden pappa har vært bortreise siden tirsdag har guttene og jeg kost oss litt ekstra, så i går lagde vi milkshake til dessert. Av 2 bananer, 3 kuler is med jordbær-, sjokolade- og vaniljesmak, 1 teskje vaniljesukker og litt melk lagde vi verdens beste milkshake og gjett om vi koste oss ute i solen :-)

Jeg ser at flere har hatt problemer med slettede innlegg så da får vi bare håpe Blogger holder seg mer stabilt fremover...

Jeg ønsker alle en herlig helg!



6 kommentarer:

  1. Jeg syntes du er flink, Anett! Og hagen din blir veldig fin :-) Det er så koselig hos deg!

    Klem fra Janicke :-)

    SvarSlett
  2. Så herlige bilder! Syns det ser ut som du har riktig så grønne fingre jeg ;o) Ha en super helg! Klemmer, Marianne

    SvarSlett
  3. Det er så fint når det spirer og gror. Jeg har jord og frø og plantekasse, men det nytter jo ikke når de er på tre forskjellige steder. Blir ikke planter av det. :)

    SvarSlett
  4. Lykke til med såingen, det er veldig fint når man ser det spirer :-) Ønsker deg og dine en god helg!

    SvarSlett
  5. Min påstand er at alle kan få grønne fingre, det handler om interesse. Dette klarer du SÅ bra!!
    Aprops peoner, jeg er lykkelig eier av tre planter...De står sydvendt...men du kan jo prøve å plante en der du har mest sol??
    klem♥

    SvarSlett
  6. Tusen takk for fin kommentar.
    For noen herlige bilder, her koser dere dere:)
    Klem Nina

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥