søndag 29. mai 2011

Bakemester harepus...




Dagen i dag startet bra med sol og relativt skyfri himmel, men nå er det overskyet, kald vind og regner høljer ned. Da ble det nok en søndag innendørs. Her i huset blir ofte regndager til bakedager og i dag bakte jeg grovt brød med havregryn, jammen smakte det godt med smør og brunost på :-)




















Da vi var i Drøbak på fredag kjøpte vi en kjempefin "leke" - en liten beholder med 2 forskjellige forstørrelsesglass så lillemann kan fange og studere diverse småkryp. Etter en liten tur i skogen ved huset fant vi en liten bille og en mygg som vi studerte. Vi slapp inn litt luft i ny og ne og etter en liten time fikk de friheten tilbake. En kjempefin leke som jeg absolutt kan anbefale, dyr var den heller ikke...

Nå som det snart er sommer finner de herligste frukter veien til butikken. Vannmelon og jordbær ble med hjem i handleposen i går. Da ble det vannmelon og deilige jordbær dyppet i hvit sjokolade til lørdagskosen. Ungene elsket det og det var minst like populært som godteri. Så nå blir det frukt istedenfor potetgull på lørdagene fremover :-)

Da skal jeg bruke kvelden til å lade opp
til en kort og hektisk uke.

11 kommentarer:

  1. Åh, nybakt brød med brunost på er noe av det beste som finnes! Og jordbær dyppet i sjokolade er jo heller ikke så verst... :)

    SvarSlett
  2. så flink du er til å lage til!
    nybakt brød smaker alltid godt med ost på...:) også de jordbærene da! Og det er helt sant, jeg tror det går mer frukt enn vanlig godteri om de står side ved side og oppskjært og tilgjort slik som her hos deg!

    ha en fin søndag!
    nyt og slapp av!
    klem ellemell

    SvarSlett
  3. Jordbær og vannmelon i hvit sjokolade hørtes bare nydelig ut;)
    Og nybakt brød smaker alltid deilig med ost.
    Ønsker deg en flott uke.
    Hilsen Ann-M.

    SvarSlett
  4. Å, så koselig dere har hatt det i helgen! Jeg kan ikke gå inn på LIlle due uten å svi av alt for mye penger...og Anneks, der har de jo fått SÅ mange fristelsen der også...
    Ha en fin uke!
    Klem♥

    SvarSlett
  5. mmmm, det ser virkelig godt ut, både brødet og frukten!!! Morsom "leka" til Lukas!

    Ønsker dere alle en fin uke!!

    Klem Tine

    SvarSlett
  6. Så kjekke guttene dine er. Høres ut som en ordentlig kosehelg.

    Nydelig med hjemmebakt brød og brunost. Jordbær og sjokolade er jo en vinner!

    Ønsker den en fin ny ukestart!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  7. Så nydelige bilder:)
    Ser kjempedeilig ut både med nybakt brød og frukt:)

    Jeg prøver å venne min lille her til masse frukt, og ikke no godis allerede.. hun er heldigvis glad i frukt:) Funker fint som lørdagskos:)

    Du er en engel da hvis du gidder sjekke fargekoden for meg:):) Tusen takk:):)

    Ønsker deg en super uke:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  8. For noen herlige bilder :) Nybaktbrød med brunost på er jo bare super godt! :)
    Kanskje det er det vi skal gjøre her hos oss i morgen, hvis det blir regndag :)

    Ha en fin Søndagskveld :)
    Klemmer fra Solveig

    SvarSlett
  9. Så deilig med hjemmebakt!
    Slik leke har vi også i hus (kom i et sett med hov og en annen studeringsboks), og den er kjempepoppis! For både liten og stor igrunn ;)

    Deilig med frukt, og smart å dyppe det i sjokolade, ekstra søtt og godt ;)
    Smeltet du bare sjokoladen i vannbad? Hørt at hvit sjokolade har så lett for å blir "kornete"?

    Ha en nydelig uke! Nå satser vi på litt finvær!
    KLEM Nina

    SvarSlett
  10. Mmmmmmmmm, jeg får helt vann i munnen!!!!
    Deilig frukt skal jeg også prøve til lørdagsgodt :-)

    Klem fra Janicke

    SvarSlett
  11. Anonym30/5/11

    MMmmmmMMMMmmmmMMMmmmmm, nå fikk jeg skikkelig lyst på jordbær duppet i sjokolade!!!! ♥ Så herlig - Det tror jeg at jeg må ha i nermeste fremtid ;)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥