søndag 13. mars 2011

Fjols til fjells...

















Selv om mer snø og glatte veier egentlig ikke er det jeg har mest behov for å oppsøke for tiden så var det umulig å si nei når vi tidligere denne uken fikk tilbud om å bli med min kjære bror og svigerinne m/fam på hyttetur til Hafjell. Det var meldt strålende vær og vi hadde hørt mye skryt av alpinanlegget. Dermed bar det til fjells på fredag. Vi ble mottatt med stormende jubel og som dere kan se var det MYE snø, god mat og godt drikke (eller ihvertfall drikke for Underberger kan vel umulig betegnes som godt) :-O


Som dere kan se av bildene hadde vi en helt fantastisk dag i bakken på lørdag. Hele gjengen var oppe kl. 07:30 som egentlig er ALTFOR tidlig på en helgedag, men nyttig når 5 barn og 4 voksne skal gjøre seg istand til en hel dag i bakken :-) Tilogmed jeg fikk meg en tur i de store bakkene, men for å teste at kroppen fortsatt hadde teknikken i behold begynte vi rolig i barnebakken. Jeg må innrømme at selv om heisen var genial var den nok i det treigeste laget selv for 5-åringen. Men nedover gikk det så det suste. Han kjører ikke selv riktig enda, men det er ikke lenge til. Etter 3 timer ga minstemann og jeg oss, men resten av gjengen stod dagen ut... PS: å kjøre gondol nedover er IKKE å anbefale for de med snev av høydeskrekk - det fikk jeg bekreftet i helgen!!!

Mens de andre tilbrakte nok en dag i bakken i dag dro minstemann og jeg på skitur. Selv om det var vind og snødde loddrett når vi begynte skituren, hindret ikke det oss! Med litt sjokolade i sekken, slalombriller og friskt mot fikk vi både frisk luft og bittelitt trim før vi møtte de andre til lunsj på Gaiastova. For å unngå den verste trafikken satt vi alle i bilen på vei hjemover igjen  kl 14 og etter snaue 3 timer var vi vel hjemme :-)

Nå er ungene i seng, "Fangene på fortet" har inntatt TV-skjermen og sushien er fortært. Tusen takk snille bror for at vi fikk være med på den supre turen til fjells!

Nå kan vi  på østlandet glede oss til en uke med masse mildvær!



9 kommentarer:

  1. Så ut som en kjempemessig tur. :)

    SvarSlett
  2. ÅÅÅÅÅ, ser litt herlig ut da;o) Kunne godt tenkt meg en slik helg jeg å!!! Gøy med hele familien på ski da. Nå er det ikke lenge før vi sees!!

    Gleder oss masse!

    Klem Tine

    SvarSlett
  3. Det så FANTASTISK ut;)
    Så deilig for både store og små med slike turer ♥ Så jo ut som dere hadde knallvær og;)

    Tipper dere er klare for ny uke nå, med all den fjelluften i helgen;)

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Dette så ut som en flott helg! Så koselig med skihelg for store og små og ikke minst koselig selskap :)

    Ha en flott ny uke!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  5. Det så super deilig ut :-)) hytte på fjellet stør høyt på listen hos oss!! Men, det var de penga da....
    Flotte bilder har du tatt, og du så ganske så hot ut i bakken ;-))

    Ha en fin dag!
    Stor klem fra janicke :-)

    SvarSlett
  6. Så ut som dere koste dere:)

    Ha en flott mandag:)

    W

    SvarSlett
  7. Åh herlig herlig!!! Så kjempe kos ut:) Nå skal jeg kose meg med innlegg her hos deg:) Vært borte fra bloggen over en uke og da har ho mor mye å ta igjen;) Klem til DEG min venn:)

    SvarSlett
  8. Ser ut som dere hadde en kjempflott tur! Og nydelig vær var det også. Har vært endel på Hafjell, siden jobben min har hytte der. Veldig fint om sommeren også, med hunderfossen like ved.
    Takk for gode ord hos meg.
    Klem T

    SvarSlett
  9. Flotte bilder fra vårt nærområdet :-)
    Så ut som små og store hadde en trivelig helg.
    mj

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥