torsdag 8. april 2010

Nå er jeg klar!!!


Bildene er hentet fra "Aschehougs store hagebok"

 
Etter å ha planlagt å skaffe meg en skikkelig hagebok lenge fant jeg ut at nå har Aschehoug gitt ut en fantastisk bok med masse lekre bilder og tips både til stell av blomster, frukt, grønnsaker og alt du trenger å vite om hagearbeid. 
 

Bildene er hentet fra "Aschehougs store hagebok"

Nå sitrer hele kroppen etter vår og sol så da denne boken lå på pulten min på jobb etter påske ble jeg supermotivert til å stelle i vår lille hage - nå er jeg klar for våren :-)

Bildene er hentet fra "Aschehougs stoe hagebok"

Jeg er egentlig ikke så veldig flink i hagen, men blir bedre og bedre for hvert år. Vi har bringebær, jordbær, plommer, kirsebær (som vi enda ikke har fått smakt da skjærene her er vannvittig slue og har stjålet ALLE bærene bare minutter før innhøsting). Av blomster har vi en svær rosebusk, hvite klematis og endel stauder og løkblomster. Løkblomstene har såvidt begynt å titte opp av jorden etter å ha blitt gravd frem fra under en haug med snø.


Min kjære venninne som har bosatt seg i Singapor har vært hjemme til påske og i går hadde vi en kjempehyggelig (og VELDIG sen) kveld hos en av mine barndomsvenninner på hjemlige trakter. Det ble servert nydelige blåskjell og reker. Egentlig ble det altfor sent, men hvem ser vel på klokka når man har det superkoselig. I dag har det derfor blitt en rolig dag hjemme med klargjøring for innrykk av vaskehjelpen i morgen og baking av knekkebrød (vi gikk tomme i påsken og det er jo bare krise, vanlige knekkebrød smaker jo som papp nå!) - også blogging da :-) 


Nå skal jeg kose meg med varme knekkebrød med lillegull sin karse og en deilig kopp cappuccino. Det blir nok en tidlig kveld kjenner jeg...

Mine ønsker for helgen er SOL, SOL og mere SOL!

1 kommentar:

  1. Kjempe fin bok. Fikk den inn på jobben i dag og da fikk jeg titta litt i den.
    Jeg så for meg at det er mange som kunne fått den i gave. Pen var den også.

    Klem Madelen

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥