søndag 7. februar 2010

Drømmedag...



Ja, jeg tror nesten jeg må kalle denne dagen en drømmedag. Som en familie er man mye sammen og det er kjempekoselig. Men, da blir det også sånn at de stundene man får helt alene blir ekstra spesielle. I dag dro de andre på håndballkamp, men siden jeg skulle på "boblebrunsj" til en god venninne i Oslo kunne jeg ikke bli med.

Men, jeg hadde bestemt meg for at jeg måtte få til en treningsøkt i dag og det var ikke vanskelig å bestemme seg for at den økten måtte gå ute til fots i det nydelige været. Når jeg går tur har jeg på musikk, også koser jeg meg med å kikke på alle husene - noen utrolig triste, men også mange fantastisk fine hus. Noen små og søte - andre store og flotte. Huset ovenfor kommer jeg til halvveis på runden min. Det ligger litt for seg selv og er bare så utrolig nydelig der det ligger. Her bor det nok noen veldig hyggelige mennesker og jeg fantaserer om hvite tak og vegger, nydelige stilleben og nybakte boller. Kanskje jeg må late som jeg er selger en gang og få tatt meg en titt?


Litt lenger ned i bakken går jeg forbi dette fantastiske huset. Det ligger på en liten høyde helt for seg selv og bare strutter av selvtillit. Huset er egentlig ganske enkelt, men det er bare noe spesielt med beliggenheten og utstrålingen til dette huset. Egentlig liker jeg aller best å gå tur om kvelden og kikke på hus. Jeg er ikke interessert i å se menneskene i huset, men elsker å se på innredningen, lyssettingen og i det hele tatt hvordan folk har det hjemme hos seg. Da vet dere at hvis dere ser meg rekende langs veien en sen kveld så kikker jeg nok inn til deg også ;-)


Etter halvannen times tur var det så utrolig deilig å legge seg i et varmt bad med blader fra min svigerinne, lys og badesalt fra våre gode naboer (og venner) og en god kopp ismocca. Jeg må også si at det nye kameraet nå er returnert til butikken, det virket som det var noe galt med autozoomen. Nå er jeg på jakt etter nytt kamera. Har kikket på både Nikon D3000 og Canon EOS 1000D, Olympuskamerat jeg hadde virket tregt og vanskelig å zoome med. Jeg må jo si at Elkjøp har et helt genialt tilbud til sine kunder - 30 dagers fri returrett! Så kjøpet blir nok foretatt der, men kan noen gi meg noen gode tips til nytt kamera? Jeg ønsker et enkelt, godt kamera med god blitz og bra makrofunksjon. Kanskje jeg krever det umulige - vi får se...

Boblebrunsjen var kjempekoselig med masse champagne (ikke ofte jeg drikker det kl 14 en søndags formiddag) og nydelig fingermat. Jeg kan ikke si at jeg ble full, men litt brisen var jeg nok når jeg satte meg i bilen 4 timer senere :-)

Ønsker alle en fin uke!



1 kommentar:

  1. Anonym20/2/10

    Heisann! Håper ikke du viser vårt hus her en dag ; )

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥