torsdag 24. desember 2009

Da er endelig julaften her!




Når vi så ut av vinduet i dag morges så vi at ønsket vårt har gått i oppfyllelse (ihvertfall mitt og ungene sitt) - snøen lavet ned og vi har fått hvit jul!!!



Julenissen hadde vært på en førjulsvisitt også i år og på peisen hang det 4 julestrømper med godteri, lydbøker og julehefter, så etter å ha inntatt relativt store mengder godteri var det bare å kle på seg å komme seg ut i snøen. Vi fikk både prøvd snowraceren, baset i snøen og lagd snømann (som allerede er nedsnødd og har mistet nesen).



Nå er det etpar rolige timer hvor den siste finishen skal gjøres så er det klart for at bestefar og tante kan komme til pinnekjøtt, ribbe, medisterkaker, julepølse, sennepsglaserte poteter, surkål, rødkål og rotmos! Min mann skal nemlig ha ALT på julaften så det blir mye mat på 6 personer. Pynten på bordet blir i år hvit duk under og en rød linduk oppå, så har jeg kjøpt en trollhassel og pyntet med en liten fugl, kongle, engel og en liten glassfugl (alt er kjøpt hos Dorothea på Vinterbro). Så skal det pøses på med lys og litt annen pynt. Da er det klart til å ringe julen inn kl. 17 :-)



Jeg ønsker alle en koselig julekveld med sine kjære.

Juleklem fra


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥