fredag 4. desember 2009

Førjulstid og barnebursdag...




Denne uken har jammen gått fort og mye har skjedd. I går hadde jeg en super kveld. Det var lansering av en ny bok på jobben som Bjørg Thorhallsdottir har laget med nydelige bilder og fine små tekstsnutter til bildene. I tillegg til utstilling av hennes grafikker fikk vi også en minikonsert med Helene Bøksle - helt fantastisk. Sammen med god vin, ost og parmaskinke med nybakt landbrød ble dette bare en super kveld . Når jeg kom hjem var jeg så preget av julen at jeg satte igang med å pakke inn julegaver med en fin jule-CD som bakgrunnsmusikk. Da var det skikkelig julestemning i huset. Til/fra-lappene i år er veldig enkle - har kjøpt pakker med lys beige lapper, noen artige stempler og tusj hos Panduro, så er det bare å la fantasien råde med stempling og fargelegging...



På mandag ble minstemann 4 år og det har allerede blitt feiret godt. Etter barnehagen dro vi en tur på McDonalds. Så fikk vi besøk av bestemor og Kjell som hadde med deilig sjokoladekake og det ble selvfølgelig gaver! Fridagen ble byttet til i dag for å kunne ordne til barnebursdag i ettermiddag. Jeg må jammen si at 2 timer med 7 barn på 4 år virkelig kan få en litt tumlete i hodet, men det gikk veldig bra. Vi hadde pølsebod, gaveutdelign med "flasketuten peker på" og "bro bro brille" (som jeg husker fra jeg var liten) med utdeling av godteposer. Temaet var sjørøverbursdag og jeg var nok spesielt fornøyd med sjørøverkaken (idè fra http://www.freia.no/).



Jeg har også endelig fått ordnet adventslys (kjøpte stort kubbelys på Plantasjen til kr. 100,- og englemotiv på Panduro), enkelt og greit. Ellers har mammaen min hentet bokstavene jeg glemte i Karlstad så nå har disse også kommet opp. Vi er ikke helt ferdige med å pynte til jul, men er godt igang...



Nå er det å gjøre seg klar til familibursdag i morgen, pluss julegrantenning og teater (Jul i Skomakergata) på søndag.

Jeg ønsker alle en super helg!


1 kommentar:

  1. Du er jo så flink til å gjøre det koselig rundt deg Anett :-)) Har dere forresten lyst til å være med på hyttetur til nordefjell? Jobben til Roar har en leilighet der oppe :-) Det hadde vært koselig om dere ville det :-) Jeg hørte bursdagen til Lucas var veldig fin. Pernille koste seg skikkelig.
    Ha en fortsatt fin helg. Her er det snart tid for forestilling. Sophie stråler på scenen og det er veldig gøy og se :-)) Klem fra Janicke

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥