tirsdag 29. desember 2009

Herlig vintermoro...




Nå har virkelig familien Steen Hovden fått øynene opp for hva man kan bruke vinteren til når man bor på landet! Vi har vært ute så og si hver eneste dag siden bittelille julaften. Vi har måkt, akt og baset ute i snøen flere timer hver dag. For de som kjenner oss vet de at dette er litt uvanlig til oss å være. Vanligvis koser vi oss mest på bytur med et cafèbesøk og shopping.



På søndag lagde min mann en herlig akebakke inni skogen rett ved huset og hui hvor det gikk! Selv jeg syntes det var skikkelig morsomt, men siden jeg ropte så fælt ville ingen av ungene ake med meg så da fant jeg ut at jeg heller kunne hente kameraet og ta noen fine vinterbilder.



Senere hadde vi siste familiejulebesøk hos mamma med deilig pinnekjøtt og riskrem. Siden ingen butikker var oppe var det litt vanskelig å finne vertinnegave, men så kom jeg på at jeg hadde kjøpt en nydelig liten bok som heter "Julemat & julegodt" som jeg tok en bånd rundt og festet på et lite hjerte.



Mandag formiddag ble brukt til bytting og kjøping av div. ting etter jul, så var det hjem å gjøre istand til besøk. Jeg kikket litt på "God morgen Norge" på fredag og fikk masse godt tips av Wenche til småretter som kunne lages av restene etter julematen. Så da lagde jeg:

Pluss diverse gode oster og kjeks

Det ble en sen og veldig hyggelig kveld med godt selskap og gode drinker.



Vi startet dagen i dag relativt rolig hjemme før vi hadde avtale med min bror og et vennepar om at vi skulle ta en tur på Greverud golfbane og gå på ski. Så vi trosset -15 grader, kledde oss godt og var klare til å dra da vi til vår forferdelse oppdaget at skoene til eldstemann var 3 nummer for små! Da bar det ned på butikken for å finne nye sko, noe som viste seg å være helt umulig av 2 grunner - han har en helt spesiell binding og det fantes ikke skisko i størrelse 35 eller 36 å oppdrive. Da ble løsningen at han lånte mitt utstyr og jeg gikk på bena sammen med minstemann som forøvrig ble lei av skigåing etter 3 minutter! Da ble det noen aketurer før vi måtte kapitulere for kulden og sette oss i bilen mens resten av gjengen gjennomførte det som skulle vært en aktiv og fin vinterdag på ski!!! Men, dagen ble avsluttet bra med deilig taco hos min bror :-)



I morgen kommer nyttårsgjestene og det gleder vi oss veldig til. Da blir det nok også noen aketurer, litt takhopping og kanskje en tur til Drøbak litt avhengig av vær og vind.

Kos dere i romjulskulden!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥