lørdag 15. januar 2011

En dag hos oss...




I dag har jeg hatt med meg kameraet hele dagen og knipset bilder i hytt og dyne for å vise dere hvordan er lørdag i vår familie kan være. Egentlig skulle lillegull og jeg vært en tur i Drøbak og på kino, men han var ikke i form i dag. Da ble det en dag hjemme i pysjen med fyr i peisen, film på TV og latte til ho mor før de andre to stod opp :-)






















Siden eldstemann hadde bursdag på mandag og hadde ønsket seg penger av ALLE, ble lommeboken mer enn full og pengene brant i lomma. Så kl. 10 bar det avgårde for pappa og størstemann til "ToysRus" på Alnabru. Og du kan tro det ble fulle poser med hjem - MASSE lego i alle varianter! Snill som gutten er kjøpte han også med lego til broren for egne penger :-) Så da var det 2 timer med kos for guttene...



















Jeg inviterte mamma til lunsj og da måtte jeg jo bake noen rundtstykker. Disse er med både havregryn, rugmel og litt hvetemel så de er ganske grove, men utrolig saftige og gode. Mannen har dratt meg med på sin diett fra helvete. Dette innebærer ikke noe brød, ikke brus, ingen saus og altfor mye grønnsaker. Mannen gjennomfører med stil, mens jeg jukser når han ikke ser meg (og lurer jo egentlig bare meg selv...) Men, i dag ble det altså nybakte rundstykker og godt pålegg til lunsj - deilig :-)

Vi skulle egentlig vært ute i dag, men dagen gikk og ingen (bortsett fra meg) ville gå ut. Siden det ikke er så stas å holde på ute i snøen alene og siden jeg ikke gadd å tvinge noen ut ble vi inne HELE dagen - men i morgen skal vi være desto lenger ute, det kan jeg love :-O














Nå har min snille mamma tatt med seg lillegull til Drøbak, så nå sitter mannen og jeg gode og mette og ser på Tore på sporet sitt første program. Det er litt spesielt for mannen og hans bror (som døde av kreft i oktober) er med i neste program. Jeg har sett et råklipp, som også Mortens bror rakk å se før han døde, men vi har ikke sett det ferdige resultatet så det blir spennende.

Kos dere på lørdagskvelden!


11 kommentarer:

  1. Hei!

    Sååå kos med en slik dag selv om minsten er i shaber form!!! Flotte bilder, og de rundstykkene ser helt herlige ut!!

    Ha fortsatt en fin helg!!!

    Klem Tine

    SvarSlett
  2. Dere har det så hyggelig :-)) HA en god helg!!

    SvarSlett
  3. Så hæærlige bilder, skikkelig koselig ♥ Klemmer

    SvarSlett
  4. Kjempekos dag, tross dårlig form..
    Viktig å kose og nyte og håpe det hjelper nok til at han er klar igjen i morgen.. Og så snillt med gave til lillebror :)

    Flotte bilder!

    Nyt kvelden og ha en fin søndag!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  5. Kosleig dag dere har hatt,minner om vår:-)
    Skjønner godt at det programmet blir tøft å se..
    klem♥

    SvarSlett
  6. Koselig dag dere har hatt♥ Herlig og bare slappe av uten noe spesiellt på tapeten!
    De dressene til guttene er kjøpt på Babyshop:)
    Ha en fiiin søndag♥
    Klem♥

    SvarSlett
  7. Anonym16/1/11

    Takk for titten av endag hos dere, Moro med så mange bilder

    Skal få med meg neste program av Tore på sporet..
    god søndag videre

    SvarSlett
  8. For en deilig dag, anett :-) sånne dager er bare så gode å ha, og man kan leve på de leeeenge :-)
    Her har helgen godt i ett... Gleder meg nesten litt til mandag og fri :-) da skal jeg nyte stillheten når alle de andre er på jobb, skole og i barnehage :-)

    Ha en fortsatt god søndag!
    Klem fra janicke

    SvarSlett
  9. For noen herlige gutter du har! Og en storebror som er så gavemild!
    Godt å se dere hadde en super dag! ;)

    Ha en fin Mandag!
    Klem

    SvarSlett
  10. Så koselige bilder, ser ut til at dere hadde en super dag selvom minsten ikke var helt i form.
    Forstår at det blir tøft å se programmet neste gang.
    Klem T

    SvarSlett
  11. Deilig med helg:) Godt å bare ha tid hjemme, slappe av og kose seg:)

    Klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥