torsdag 24. juni 2010

St. Hansfeiring, nyanskaffelser og aktiv helg...


Jeg må starte med å si at det jammen er godt man har fridag så man kan få jobbet skikkelig :-O Lillegull luktet nemlig at jeg hadde fri og løp gråtende etter meg da jeg skulle dra fra barnehagen i går. Da var det vanskelig å dra når jeg visste at han egentlig kunne være med meg. Men, det ble likevel en spinningtime med lillegull hos barnepassen, cafetur til Drøbak hvor vi spiste lunsj med bestemor også bar det hjem til St. Hansforberedelser.


Med nybakte boller, pastasalat og pølser i alle fasonger og smaksvarianter bar det ned til Breivoll. Utrolig nok kom vi før resten av røkla og fikk parkert relativt nærme så vi slapp å bære halve husholdningen flere kilometer. Ungene vant vannpistoler i trøstepremier på lodd og sprutet ned alle damene rundt oss over 70, maten var deilig og bålet var enormt (det tok faktisk fyr i en tretopp som brannvesenet måtte sage ned) :-) 






















I dag har jeg bestilt meg ny paviljong/pergola til verandaen. Den gamle gikk jo med i et snøskred fra taket i vinter så etter å ha spikket, strukket og lappet den sammen tok jeg affære og bestilt denne herlige varianten fra Clas Ohlson som jeg skal hente i morgen. Du kan se den oppslått hos Hvite Engler, er den ikke fin :-)



Og endelig etter 3 måneder har brettbordet jeg bestilte hos Bohus kommet, så i morgen blir det en pickuprunde i området her.


Nå er min spreke mann ute på en 3-timers (minst) sykkeltur, lillegull er ute og storegull sitter på dataen, mens mor blogger, leser "Vakre Hjem & Interiør" og nyter en deilig mocca fra en av samlingens Greengate kopper :-)

I morgen innvaderes heimen av 3 herlige, aktive og søte "små"troll. Da skal vi passe min brors 3 barn, med 5 unger i huset blir det nok liten tid til blogging. Ungene gleder seg skikkelig og det er alltid hyggelig med litt ekstra liv og leven i huset :-)

Tjohei til neste gang!

3 kommentarer:

  1. Flotte bilder fra St.Hans, ser ut som en super feiring!

    En rolig stund med interiørblader og blogg er ren sjelefred.. Og god oppladning til i morgen :)
    Blir kjempekos tenker jeg. Ungene har ofte sånn selskap i hverandre at det avlaster :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  2. Hei på du!! Ser ut som om dere har hatt en super St.hans feiring;) Så stilig paviliongen er!!! Godt med en fridag innimellom....har hatt fri i dag, men det har gått i ett....i morgen skal minsta ha fri fra BH, og da skal vi ha med momo på kafê tur til Peder Balke!! Det blir kos...og så er det helge jobbing på meg!! Kos dere masse med alle barna:(

    Klem Tine

    SvarSlett
  3. Hei du,herlig innlegg med masse energi!! Da jeg var liten feiret vi alltid sankthans på Breivoll...Høres ut som du får en travel helg ja,her vakser jeg "ned" kjøkkenet mens guttene er på fotballskole..
    klem og god helg

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥