onsdag 16. juni 2010

Frøken klatreblomst og vennene hennes...




Da vi kjøpte dette huset for 5 år siden var det de nydeligste hvite klematisene du kan tenke deg som koste seg i solveggen, men vi hadde behov for garasje og da ble solveggen dessverre til en mørk krok.




Da måtte klematisene flytte til morgensolveggen, men her har de aldri funnet seg tilrette. De har vokst, men dessverre har det vært dårlig med blomster. Da var det bare å finne et nytt sted til klematisen og nå tror jeg at jeg har funnet det perfekte stedet, samtidig som jeg får pyntet opp siden på den lille "hytta" vår :-)


Men, i bedet er det bare et gelender og ingen hel vegg. Som dere sikkert vet liker klematisen å klatre- MASSE!!! Da ble løsningen et espalier, men hvordan gjøre dette så diskret som mulig? Det var da jeg kom over denne herlige artikkelen i Vakre hjem & interiør nr. 3 - 2010 i artikkelen "Med himlen rundt hjørnet". Dette hjemmet er bare helt fantastisk, med en herlig blanding av fransk landstil og shabby chic og en herlig utefølelse selv om man befinner seg inne. Her har hun laget sitt eget espalier langs veggen for å la sine mange klatreblomstrer boltre seg. Da var det bare å ta frem små spiker, hammer og hyssing - og voilà - her er mitt hjemmelagede espalier som klematisen allerede har tatt i bruk. Nå gleder jeg meg til å se de store nydelige, hvite blomstene som tilsynelatende henger i løse luften og strutter av sol og sommer :-)

Jeg har også fått min første award av søte Heidi som har bloggen Beauty&Living - tusen takk Heidi! Jeg skal skrive 7 ting om meg selv i neste innlegg - lover. Nå roper senga på meg :-)

Dessverre ble fridagen spist opp denne uken, men da blir det bare enda bedre med helg!

Au revoir!

3 kommentarer:

  1. Hei på du!! Så fint d ble, og blir helt sikert lekkert når den får vokst litt til!! Gleder meg til å se:) Ser vi har fått samme award;) Skulle gjerne ha gitt den til deg j å, men du har jo fått den allerede:) Håper dere får det bra på pool party;) Vi blogges/ snakkes! Klem Tine

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥