søndag 21. oktober 2012

That lovely feeling...





Jeg vet det er litt tidlig, men jeg må bare vise dere det nydelig julesettet jeg fikk tilsendt fra Holmegaard
for noen dager siden. I desember synes jeg det er hyggelig å bytte ut mitt vanlige
service med koselige lykter og skåler med julemotiv. Dette skjønne
 servicet heter enkelt og greit "Holmegaard Christmas".
Lyktene til t-lys gir kjempefint lys og i skålen 
kan man ha julens nøtter. Den store
krukken er perfekt til
pepperkaker.




Du kan tro jeg fikk julestemning når jeg stylet for å ta disse bildene. Vår nyoppussede
stue luktet av deilige pepperkaker og lyktene lyste så fint opp på vårt nye
stuebord. Det er jo ikke så rart at julestemningen sniker seg
med kun to måneder igjen til julaften, en julaften vi
skal feire på en gammel støl ved Sjoa sammen
med min nærmeste familie i år.
Gjett om vi gleder oss!


Her har vi hatt en ganske rolig helg med rydding, cafèbesøk og innekos i regnværet.
I dag er hagen gjort klar til vinteren og huset er endelig i sin normale
stand etter oppussingen. Jeg har til og med fått vært på en
 skikkelig spinningtime og det var lenge siden sist.
Nå er vi klare for en ny uke :-)


13 kommentarer:

  1. Heia!
    Lekkert altså!!!!
    Vi skulle også lage eplemuffins, men hadde ikke epler og turte ikke gå på slang hos nabon(haha)
    Koselig med bowling da:) Her er Thomas på 12 timers vakt og Nicholas har vært i Fredrikstad denne helgen. Noah og jeg har vært på tur i byen og kosa oss med litt shopping og lille teskje. Vi har også hatt hobbyverksted der vi har laget to kule figurer som vi skal sende inn til "LillePri" på NRK.

    Fin kveld til deg!
    Passer 12 istedenfor?
    Klem





    SvarSlett
  2. Så koselig! Liker selv godt at juletingene kommer litt tidlig jeg altså :):)
    Ha en fin kveld videre:)

    SvarSlett
  3. Skikkelig lekre! Og fine bilder:) Greit med litt julestemning!! Gleder meg sånn til førjulstida:)
    Ha ein fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. Ååååå så flotte juleting... gleeeeeder meg til jul:)
    Det har regnet i Trondheim i dag også, men til uka meldes snø... masse snø, gleder meg jeg:)

    Ønsker deg en flott ny uke:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  5. Å,guri...de var fine!! Ja, både lyktene og kakeglassene! DET må jeg skrive på ønskelisten!! Er ferdig med de fleste gavene jeg og,og jeg vet vel egentlig hva jeg skal kjøpe til de jeg ikke har kjøpt til. Ikke si det til noen, men da jeg pakket kalendergavene i dag, spilte jeg julemusikk...!!
    Klem♥

    SvarSlett
  6. Skjønner at du fikk julefeeling da du stylet bildene. Fikk også det da jeg så på dem. :) Fine lysglass, og koselig med nøtter og pepperkaker.. Selv venter jeg med det til adventa begynner.

    SvarSlett
  7. Wow, der satte julestemningen inn ;o) Så flott alt dette er!! Heldig du!! Fint stuebord! Så herlig med feiring på gård da. Er det der dere var i sommer??

    Ønsker deg en flott uke!

    Klem Tine

    SvarSlett
  8. så fint det var!
    heldige deg som ahr fått det tilsendt da:)
    sånne pakker er jo kjempegøy å hente på posten:)

    tre uker til, så kan jula begynne:)
    klem ellemell

    SvarSlett
  9. Så kjket å se litt sånne ting igjen( blir aldri for tidlig det..selv om jeg ble litt skjelven av hele nissehæren på plantasjen i går) heldige du som har fått tilsendt dette da,
    du får det alltid til å se så koselig ut du , og du må nok lenger inn på landet med at du ikkje var på tur i går, du sparang sikkert til treningsstudioet med en primus i lomma som du fyrte opp før du tok deg i kast med tidenes spinningtime.
    Råskinnet anett.
    jeg klarte i 2 tiden i går å kare meg ut døren i bøyd stilling( etter lørdagskvelden inntak av hjort og vin til kl 04.18)..uff er ikkje lagt for slike sprell lenger.
    Og du er bare så god å snill som legger igjen de flotteste hilsene til meg altså.
    Nesten som jeg må be nissen om å svinge innom deg.
    Ha en strålende dag.
    Klem fra Karianne

    SvarSlett
  10. Tjihi, disse er hos meg i dag og:))
    Og de er bare helt herlige ♥
    Flott stemning hos deg da, med pepperkaker og greier:)
    MÅ vente litt med de jeg altså, jeg blir nemlig fort avhengig, hehe:)

    Flotte bilder!!

    Ha en fin kveld ♥

    SvarSlett
  11. Så koselig sett fra Holmegaard. Julete og fine.
    Ønsker deg en fin mandagskveld.
    Klem fra Tonje Merethe

    SvarSlett
  12. Nydelig Netta! Satt akkurat og leste om Jette Frølich, og synes det er helt utrolig at hun har designet for Homlgaard siden 1986, og fortsatt klarer å lage så vakre og deetaljerte motiv som dette i år. Nydelig. Får mer og mer sansen for denne typen julepynt, sart og vakkert. Kos deg, jeg setter også ut pynten her 1.des. Ha en fin dag, klem

    SvarSlett
  13. Anonym28/10/12

    Så "julefint" hos deg
    Kan nesten kjenne pepperkake lukta
    Jeg har alt kjøpt 2 julegaver så begynt å tenke i de baner jeg også

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥