torsdag 23. desember 2010

Dagen før dagen...



















Vi pleier egentlig å pynte juletreet etpar dager tidligere, men i år ble det pyntet på morgenen i dag. I år ble det en kompromiss mellom meg og ungene. Jeg ville helst hatt tre i sølv og hvitt, ungene ville ha rødt juletre, da ble det juletre i sølv, hvitt OG rødt. Men, treet ble fint det og ungene var storfornøyde :-)

















Pynten på treet er en blanding av kuler fra IKEA, Lisbeth Dahl, Glassmagasinet og noe hjemmelaget. I tillegg fikk jeg kjøpt gammeldagse lysholdere til treet på Søstrene Grene til kr. 10,- for 3 stk (andre interiørbutikker tar rundt 100,- kroner for akkurat samme holderne). Lysene skal vi tenne på når vi går rundt juletreet i morgen.




















I år har jeg ikke laget mye julegodt, men syltede appelsinskall med sjokolade har jeg fått laget. Mannen i huset har laget kokosboller og min snille mamma har som vanlig foret oss med deilig hjemmelaget marsipan med sjokoladetrekk. Det er nok ingen fare for at noen her i huset skal sulte :-O

De siste 10 årene har vi invitert familien på julegrøt lille julaften. Da detter det folk inn med de rareste kreasjonene på hodet - det blir liksom ikke jul hos oss uten lysende juletrær, glitrende nisseluer og fantastiske ørevarmere :-) Dette er en koselig måte å starte julefeiringen på med overlevering av gaver og MYE latter :-)

Nå skal juleroen senke seg i huset og jeg vil ønske alle en riktig

♥ GOD JUL ♥



4 kommentarer:

  1. Anonym23/12/10

    Så mange herlige bilder
    Ønsker deg og dine ei God Jul

    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. God jul til dere også, Anett :-) nå gleder vi oss til nyttårsaften ;-) klem

    SvarSlett
  3. Riktig god jul!
    Juleklem frå Randi

    SvarSlett
  4. Så mange koselige bilder her hos deg Netta :o)
    Ha en god jul!!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥