lørdag 25. september 2010

Høst i heimen...




I dag hadde jeg bestemt jeg for å ha en innedag. Etter en natt med dårlig søvn pga noe jeg håper ikke er tannpine, men som jeg nå frykter er akkurat det, så var det greit å ta det med ro inne. Været har heller ikke vært det beste så det passet bra. Da bar det igjen ut i systua for å lage en pute til. Denne ble nok ikke helt som jeg ønsket, men man må jo øve litt. Når det nå er ugjenkallelig høst så var det greit å få byttet ut teppet i sofaen med høstteppet, da passet den nye puten godt sammen med Paris-puten.
PS: den store grå saken foran vinduet er vår "lille" grill som mannen har satt til vinterlagring RETT foran stuevinduet).


Jeg skrev jo på bloggen i går om min manns syke bror. Der er sånn at Mortens bror fikk konstantert uhelbredelig kreft for 3 år siden. Etter det har han vært til behandling i USA, men nå ser det dessverre ut som om dette ikke skal gå så bra. Han har den siste tiden blitt veldig mye sykere og må nå enten operere (noe man ikke vet om han overlever) eller så har han 2-3 uker igjen å leve. Det er utrolig tøft for alle når noen i nær familie blir rammet av denne lumske sykdommen. Den syke har sin måte å reagere på og de rundt har sin måte. Dessverre har ikke den siste tiden for Espen vært noen god tid og det er leit. Det er utrolig viktig å støtte kreftforeningen og jeg støtter også i år Rosa sløyfe aksjonen. Jeg må også si at jeg ble ekstra stolt når jeg skjønte at grunnen til at Follo spilte med de fantastiske rosa trøyene under NM-semifinalen var nettopp denne aksjonen (som noen sikkert skjønner bor jeg i Follo) - FANTASTISK!

I kveld har jeg mannen (og 4 barn) hjemme så da blir det kos i kveld med mannens svin indrefilet med deilig salat og noen glass svensk cider :-)

Ha en fin lørdagskveld alle sammen!


 

5 kommentarer:

  1. Hei hei!Virkelig lekkert hos deg:)

    Åh huff. Veldig trist å lese om svågeren din. Har selv mistet nær familie i kreft, og for en stund tilbake fikk en kamerat av mannen min vite at han har uhelbredelig kreft. Men kanskje han lever 10 år om han er heldig og holder kreften i sjakk. Så ufattelig trist.35 år og hele livet foran seg! Huff her triller tårene. Vi får blogge masse om rosa sløyfe aksjonen da! Herlig med Follo i rosa ja:)

    Stor klem til deg:)

    SvarSlett
  2. Lekre puter og maten så nyyydelig ut!

    Fryktelig trist å høre om svogeren din! En brutal beskjed å få.. Sender dere de varmeste taker -og håper den siste tiden blir så bra som overhodet mulig. Ta vare på hverandre!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Kreft er en skikkelig drittsykdom. En arbeidskollega mistet nettopp søsteren sin etter 8 års sykdom, så jeg har hørt mye leit i det siste...
    Har en side jeg gjerne vil dele med deg : www.pinkribbon.com
    Her er det masse flott - og så støtter man en fantastisk sak ved å handle...

    :o)

    SvarSlett
  4. Wow-wow-wow..har du virkelig lagd de lekre putene der? Kanskje du ble inspirert i sommerferien;o) Du får si ifra hvis du skal selge slike puter etterhvert også...jeg har nemlig ikke tålmodighet foran symaskinen. Håper smertene har gitt seg....ikke godt det der. Ja nå håper jeg at loftstuen blir helt klart til høstferien, her tar nemlig ting tid kan du si. Men så blir jo resultatet bra til slutt også da.
    Klemzzzzzzzzzzz

    SvarSlett
  5. Supert at du legger ut om rosasløyfe-aksjonen i bloggen din syns jeg! Det er virkelig en flott organisasjon og støtte. Jeg bidrar selv hver mnd, for jeg vet hvor viktig det er med midler under en slik sykdom, da jeg har hatt kreft selv, og vunnet over faensmaktet. Det viktigste i en sånn tid, er å ha trua :) Ta en dag om gangen, og gjør det beste utav det livet en har fått.. :) Vise at en bryr seg, det er så lite som trengs!

    ...og den indrefileten så bare delicious ut!
    Kos dere som best dere kan i helga :)

    Klem Therese

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥