søndag 16. mai 2010

"Ny" stue til 17. mai...



Egentlig skulle det jo vært strålende vær så man kunne slanget seg i loungen på verandaen med en Mojito eller to, men sånn ble det nå ikke. Da må man finne noe annet å gjøre og for min del ble det maling av vinduskarmene i stuen (som dere kan se absolutt trengtes)...


Dette skulle vi egentlig gjort for LENGE siden, men jeg har liksom ikke hatt ånden over meg før nå. Det ble kjøkkenet i påsken og stuen i himmelspretten.


Selv om jeg satt til langt på natt i går for å se etter heisgardiner til stua klarte jeg ikke å finne noen jeg likte. Nå skal det sies at nettbutikken Créme de la Créme hadde mange fine gardiner, men prisen var også ganske pen...


Så da blir det hjemmesydde gardiner, men disse må jeg komme tilbake til (tør ikke begynne på det prosjektet uten min meget sykyndige mamma ved min side).


Endelig kom den fine håndlagde marokkanske lampen jeg kjøpte på Design Mix i Drøbak til sin rett. Dette er nok det beste kjøpet jeg har gjort på lenge. Lampen var til halv pris og den ble såvidt min (en annen dame skulle kanskje ha den, men hun måtte tenke litt på det - sorry damen - jeg MÅTTE bare ha den) :-O Den lille lampen under er kjøpt hos SIA og er veldig søt...


Så med malte, lyse karmer og lys i sinnet tok familien fatt på forberedelsene til 17. mai. Antrekkene ble kartlagt før helgen - bunad på mor (med nystrøket skjorte av min snille mamma), skjorte og pen bukse på far, kult tøy på lilletass og storetass.


Nå er bordet pyntet...


...bollene bakt...



... og huset nyvasket og rent - da kan 17. mai og alt som hører med bare komme

Med ønske om en regnfri, pølse og is-spisende 17. mai feiring!

5 kommentarer:

  1. Så flott! Det hjelper med litt maling! :)
    Spennede å sy gardinene selv.
    Ønsker deg en super 17.mai!

    SvarSlett
  2. Så koselig og så varm stemning hos deg!

    Jeg driver med forberedelser og har strøket ferdig. Nå skal bunaden til storesøster legges opp :)
    Suset hele dagen, så nå bare MÅ jeg :)

    Ønsker deg og dine en riktig koselig feiring i morgen!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Ja, nå får det briste eller bære! Regn eller sol, 17-mai blir det uansett!

    Karmene ble veldig fine! Stuen ble lys og fin!

    Klem fra Janicke :-))

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥