torsdag 27. desember 2012

♥ Julefeiring på stølen ♥


I år har vi hatt en magisk julefeiring på en gammel støl i Vågå. Vi var og besøkte den samme stølen i
sommer (det kan du lese om HER), og makan til fantastisk sted skal du lete lenge etter. Det 
var med sommerfugler i magen vi dro oppover fredag 21. desember for å tilbringe
fem herlige dager med hele storfamilien på dette nydelige stedet. Den
største overraskelsen var nok da to flotte dølahester kom opp til
 stølen med sleder og tok oss med på superkoselig kanefart
i herlig vinterlandskap. Men, overraskelsen var nesten
 like stor da vi senere på kvelden så fjøsnissen
som lusket rundt på tunet, og jammen
hadde han ikke spist opp
ALL grøten også -
lykke!

♥  
 Vi har feiret alle våre juleaftner hjemme hos oss selv siden både mannen og jeg har skilte foreldre.
Men, når vi først skulle feire julen et annet sted enn hjemme, kan jeg ikke tenke meg
noe bedre sted enn en gammel støl i fjellet. Vi har gått  ski nesten hver dag,
vi har hatt herlige quizkvelder (min far er nemlig quizmaster), skravlet,
tullet og spist mengder med deilig mat. Ungene har kost seg
glugg i hjel. Men, jeg må innrømme at det var deilig å
komme hjem også. Resten av julen blir ytterst
rolig med etpar julebesøk, venninnelunsj
og ellers bare kos. Det skal mye til
for å slå denne julen, minnene
kommer til å sitte i
lenge, både hos
store og
små



Tusen takk
til min snille bror
og svigerinne for at de
tok med seg hele slekta til
dette herlige stedet. Det er alltid
ordning og reda med denne gjengen på
tur, aldri et kjedelig minutt og alltid full rulle!

19 kommentarer:

  1. Høres ut som en skikkelig magisk julefeiring. Kanefart og fjøsnisse. Her hadde vi fjøsnissen på besøk, men ingen kanfart..

    Ha en fin fin romjul.
    Klem fra Tonje Merethe

    SvarSlett
  2. Ah, det må jo være en drømmejul ♥ Herlig!
    Flotte bilder også :)

    Fortsatt fine romjulsdager ønskes!

    SvarSlett
  3. Å, det så ut som et stykk koselig julefeiring!!! Herlig!! Og så kul du er på håret nå, ny? Fine familien :-)

    Nyt romjula!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så utrolig koselig det så ut :)

    SvarSlett
  5. Dette høres jo ut som en julefeiring tatt rett ut av en film... Nå ble jeg skikkelig misunnelig! Dere har jo hatt en julefeiring som dere aldri vil glemme!

    Ha en fortsatt fin romjul!

    SvarSlett
  6. Åååå :) hørtes så kos ut!
    Eventyrlig, nyt resten av julen.

    Romjulsklem

    SvarSlett
  7. Dette så bare helt perfekt ut.Dere er en NYYYDELIG famile.Så koselig.
    Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett
  8. Så utrolig koselig det ser og høres ut. Flott familie:-) Nyt de siste dagene hjemme. Gleder meg til å følge deg videre i 2013.

    SvarSlett
  9. Oioi, dette så så koselig ut:))
    Herli, herlig ♥
    Ekte stølsjul er jo drømmen!!

    KOS dere resten av juledagene, her er det FULL avslapping:)
    I morgen er det litt slalom og bytting av litt julegaver, hihi:)

    Stoooor juleklem ♥

    SvarSlett
  10. Hei! Så herlig feiring!!! Drømmejul! og fine bilder som alltid.
    Ja nå er det lenge siden altså!!!! Lørdag? Hva skjer da?

    Nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  11. Hei! Så herlig feiring!!! Drømmejul! og fine bilder som alltid.
    Ja nå er det lenge siden altså!!!! Lørdag? Hva skjer da?

    Nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  12. Ser ut som dere har hatt en fortryllende jul på stølen. Kjempekoselige bilder fra din flotte familie.
    Jeg har hatt liten tid til å besøke andres blogger de siste ukene, men nå får jeg endelig tatt meg en snikrunde en sen natt.

    Har forresten sittet og sett på noen aldeles herlige julepyntede bilder du har tatt i førjulstiden. :o) Du gjør alt så delikat, Anett!

    Ønsker deg fortsatt deilige romjulsdager og et riktig godt nytt år! Veldig hyggelig å se deg ved flere anledninger, og vi sees nok snart igjen, tenker jeg!

    STOR klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  13. Heisann
    Dette må ha vært en drømmefeiring for dere, og spesielt for barna!
    Så koselige omgivelser, som oser av god gammeldags julestemning :)

    Kos deg videre i romjulsdagene Netta :)

    SvarSlett
  14. Hei hei! Så herlig Anett:) Høres ut som om dere har hatt en flott julefeiring så lang. Flotte bilder!! Skal hilse fra gjengen her å takke så mye for flotte julegaver;)!! Ønsker dere en fortsatt fin jul og et godt nytt år!! Klem Tine

    SvarSlett
  15. Å hildranedu så nydelig sted å feire jul.
    Ser ut som postkort dette bildet med hest og slede, jeg kan bare kjenne lukten av deilig snøfjell, julemat, rødekinn, spenning og latter.
    Dette blir nok som du sier en jul som har satt sine spor langt inne i hjerte.
    Godt å vite at dere har hatt en super feiring.
    Og for en søt og smilende fam du har.!!!
    Vi har hatt en flott julaften vi også, men jeg er vant med at ting av ogtil blir for gode til å være sanne når alt ser helt perfekt ut, så slik ble det vel i år også, min far (58) havnet inn på sykehus julaften morgen og er fortsatt der og Brede (7) har vært til og fra legevakten med feberkramper mens Mari(10) har hatt bronkitt fra 1 juledag.
    Vi er slitne men med godt mot, vi har heldigvis fri hele romjulen, så vi må jo bare pakke dyner og puter inn i stuen, spille se på tv og tømme kakeboksene. hi hi..
    Begynner å bli en juletradisjon med sykebesøker.( Sist jul knakk jeg jo ryggen)..he he, heilt sprøtt.
    Godt å få litt tid til bloggrunde også.
    Nydelige bilder og fantastisk julestemmning du gav i innlegget ditt.
    Kos deg videre min kjære venn.
    Klem fra Karianne

    SvarSlett
  16. Det så utrolig koselig ut - høres ut som dere har hatt en virkelig herlig jul!

    SvarSlett
  17. Takk for hilsen, og for en flott feiring dere har hatt. Var inne og så på innlegget ditt. Gøy med støl! Ha en riktig fin nyttårshelg!

    SvarSlett
  18. Ohlalala! For en jul! MY oh my!

    Nydelig bilde av familien, han eldste din er blitt så laang og han minsten din - han ligner sånn på deg *smelt*

    takk for i dag, søta! DU er underbar!
    klem

    SvarSlett
  19. Åh så fin familie du har! Skjønner godt at dere har kost dere i julen ja....flotte bilder også. Takker deg for nok et hyggelig bloggår, gleder meg til å følge deg videre i 2013. Godt Nytt År til deg fra meg i varmen;o)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥