søndag 20. november 2011

Ikke akkurat julestemning...





I går var guttene og jeg med bestemor på årets første julemarked. Med regn og 7 plussgarder var det ikke mye julestemning å hente selv med julepyntede hus og julemusikk. Markedet var på Follo Museum, som er en samling hus fra 17- og 1800-tallet, så det var ikke noe å si på rammene rundt markedet. Men, selv om julestemningen uteble koste vi oss med gløgg og deilige sveler.




















Siden det nærmer seg jul har jeg laget noen trekk til lysglassene med julepreg. En av disse skal jeg ha selv og den andre blir en førjulsgave. Koselig å lage trekk med litt julete stæsj :-)

I dag har vi vært på harrytur til Sverige for å handle inn litt forskjellig til minstens bursdagsfeiringer og litt til jul. Etter etpar timer var det fullstendig kaos på senteret så da var det greit å komme seg hjem. Det ser ut som om mange er godt igang med juleshoppingen selv om vi bare er midt i november-

De siste ukene har jeg fått endel nye følgere, det synes jeg er kjempekoselig. Jeg setter også veldig pris på alle de hyggelige kommentarene deres

Ha en fantastisk søndagskveld!



16 kommentarer:

  1. Heisann

    Ser ut som vi har samme været...ikke akkurat julestemning her heller :o)
    Koselige lyslykter...de skaper hvertfall stemning !!

    ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. men veldig veldig koselig hvertfall:)
    jeg har spilt julemusikk for kundene i alvøen idag! og det ahr vært så koselig:)

    jeg har feriedag imorgen og skal ut og handle litt gvaer imorgen:)
    klem ellemell

    SvarSlett
  3. Så kjempe fine lyslykter du lager :) Likte spesielt godt den med pepperkake på.

    Vi var i Sverige i går og der var det mildt sagt kaotisk. Deilig med en rolig søndag hjemme i dag.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Så nydelige lykter du har laget! Ikke mye julestemning over været vi har akkurat nå nei, med varmegrader og tåke tykk som grøt :) Jeg håper på snø snart. Lysfatet ditt er lekkert og jeg <3 alle de skjønne stjernedetaljene hos deg! Ha en fortsatt fiin søndagskveld! Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Hehe, nei det er ikke mye som minner om jul ute gitt...:)
    Men koselig med julemesser da ♥
    Kjempefiiiint det lysglasset med den lille pepperkakemannen på, hihi;)

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Ikke mye julestemning, men masse koselig stemning så det ut som :)
    Så fine julelykter du har laget, tenker en god venninne blir glad for den!
    Ha en fin fin kveld, klem fra Ella

    SvarSlett
  7. ...det så kjent ut ja:-)
    Har vært på julemarked der før, den gangen lavet snøen ned husker jeg...
    klem klem♥

    SvarSlett
  8. Ikke akkurat julestemning nei....men det hørtes nå koselig ut for det!!

    Flotte lyslykter!! Likte den med pepperkakemannen på spesielt godt!

    Ha en fin ny uke!

    Klem Tine

    SvarSlett
  9. Så søte lykter! Hihi nei her er det heller ikke mye jule stemning. Håper det blir litt snø til jul ;-) Gosh ja..blir helt stresset av å være på senteret der i helgene. Aaalt for mye folk :p
    Ha en fortsatt fin kveld!

    Klem Ellen

    SvarSlett
  10. Nydeligste små julelyktene :):)

    Nei det er ikke særlig julestemning om dagen, men håper den kommer når jeg tar ned esken med pynt fra boden, setter på julecd'en til Kurt og tar meg en kopp gløgg:)

    Ser ut som dere hadde en koselig tur vennen:)

    Ønsker deg en fin, ny uke :)

    Klem Lise

    SvarSlett
  11. Visste faktisk ikke om Follo museum, og jeg som både er fra og bor i Follo, tenke seg til! Da får vi prøve å komme oss dit en gang :)
    Harrytur blir det på oss i morgen, regner med kaos og masse folk, men blir vel bare enda verre jo nærmere jul man kommer. Greit å få unna mest mulig av julehandelen så tidlig som mulig syns jeg!
    Ha en fin uke :) Klem

    SvarSlett
  12. Ja, de melder om mild vinter denne gangen. Vi får se, det kommer det som kommer. ;)

    Høres trivelig ut med julemarked. Har aldri vært på Follo Museum, men det så koselig ut der.

    Lyslyktene dine var utrolig søte. Så flink du er!

    Ønsker deg en glad onsdag!


    AW

    SvarSlett
  13. Så vakre bilder! :-) Snart kommer snøen skal du se og da blir det masse julestemning på kort tid, så vi må spare opp plass :-) hehe.. Håper du får en fin-fin dag :)

    SvarSlett
  14. Hei snupp!
    Det hvite papiret er fra Panduro. Altfor gjennomsiktig...du har helt rett! Tar et annet innenfor eller tar det dobbelt!
    Klem♥

    SvarSlett
  15. Så søte lyslykter, de var det iallefall julestemmning over! Har det samme grå og tåkete været her. Er ikke så glad i snø og vinter, men akkurat nå hadde det vært greit med litt snø, bare så det ble litt lysere.
    Klem T

    SvarSlett
  16. Nei, ikke akkurat julestemning ute. Men du har tatt flotte bilder :)
    Trekkene dine til lysglassene er kjempesøte!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥