onsdag 27. juni 2012

Selvforsynt...


Jeg har planer om å lage en liten kjøkkenhage nederst i hagen, men jeg
trenger litt tips og veiledning. Lykken var derfor stor da jeg fant
denne supre boken. Boken har de lekreste bilder og super
måned for måned gjennomgang som forteller når
 skal man så, gjødsle, dekke til, høste etc.
- supert for oss som ikke er
så drevne i faget :-)

I tillegg til at du får vite alt du trenger å vite om dyrking av kjøkkenhagen,
får du også oppskrifter på deilig saft, syltetøy og annet
godt du kan lage av grønnsaker og frukt
fra hagen. Du kan lese mer om og
bestille boken her :-)

Mannen i huset har vært på jobbreise til Romania siden søndag og eldstremann har vært hos
bestemor i Drøbak. Da har minstemann og jeg kost oss hjemme. Han har mast siden i
vinter om å være med meg på jobb og i går passet det å ta han med. Vi  var
godt forberedt og hadde med både filmer og biler. Når dagen
starter med croissant, knekkebrød med brunost og
litt juice da blir dagen bra. Vi var i Oslo
fra kl. 8-15 og da kan du tro det
var en sliten gutt som
sovnet på bussen
vei hjem

I kveld kommer mannen hjem og familien er igjen samlet :-)

11 kommentarer:

  1. God kveld.
    Du har tydeligvis grønne fingre,som våger deg i et slikt prosjekt.
    Det er så koselig å lage saft og syltetøy, men vanskelig å holde alt levende først.
    Min datter elsker alt som gror så hun har hoved ansvar her på landet og er kjempe flink.
    Ønsker deg lykke til og så genialt å ha en bok som lærer deg suksess.
    Kos deg med mannen.
    Klem fra Karianne

    SvarSlett
  2. ønsker meg virkelig en frodig hage, hvertfall full av bær:)
    Vi har kjøkkenhage i barnehagen.... men når 18 stykk plutselig ahr ansvar for den, så sklir det desverre ut, og det blir ugresshage istedenfor...:)

    jaja... får satse på at en dag...:)
    klem ellemell

    SvarSlett
  3. Anonym28/6/12

    Det blir flott med kjøkkenhage hos deg, men du mangler boken vi dypfryser hehe
    Klem Hanne

    SvarSlett
  4. Så gøy med egen kjøkkenhage!!
    Ønsker deg en fin torsdag!:)
    klem

    SvarSlett
  5. Tusen takk for tips ang. bok. Har flere venninner som jeg vet ville blitt glade for den :) Høres ut som dere hadde en fin bli-med-på-jobb dag. Kos dere med hele familien igjen. Klemmer fra Elin

    SvarSlett
  6. Ønsker meg en kjøkkenhage selv, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Nyttig med en slik bok da, takk for tips!
    Så søt systue/gjestehus dere har i hagen, kjekt når det kommer overnattingsgjester.
    Ønsker deg en fortsatt fin dag!
    Klem T

    SvarSlett
  7. Det var en lur bok- takk for tips!! Greit å være forberedt når man er med på jobb- junior var med meg forrige fredag og når jeg brått måtte i et møte, så var han, den bærbare dvdspillern samt hodetlf var med! Funka som en drøm og lik din sovnet han fort den kvelden:)

    SvarSlett
  8. Så koselig med kjøkken hage :)
    Selv har jeg bare en krukke med jordbærplante i :)
    Men siden vi er så mye borte om sommeren holder det nok :)
    Kos deg Netta !!

    SvarSlett
  9. Den boken tror jeg må inn på ønskelisten ;)
    Her starter vi fellesferien i morgen,
    gleder meg!

    Klem Karianne

    SvarSlett
  10. Han er så skjønn han minsten din :)

    Fin helg til deg kjære!

    Happy Weekend!
    -Maia

    SvarSlett
  11. Så deilig med egen kjøkkenhage:-) hadde vært moro, men lite grønne fingre her i huset ... Riktig god helg kjære du

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil sende meg en hilsen ♥